De kans om met de media in aanraking te komen is de afgelopen jaren veel groter geworden en groeit nog steeds. Dat heeft enerzijds met de toename van lokale, regionale en landelijke televisie en radiozenders te maken, maar vooral ook met de enorme impact van de social media. Maar zeker zo belangrijk is, dat we in onze samenleving van mening zijn dat vertegenwoordigers van allerlei publieke en private organisaties opening van zaken moeten geven als daar aanleiding toe is.

Personal Coaching

Voor personen met frequente mediacontacten wordt vaak op basis van een basistraining een verder coaching traject uitgezet. Regelmatig worden de mediaoptredens geëvalueerd en van verder advies voorzien. Gekeken wordt ook naar welke mediaoptredens wel en welke niet belangrijk zijn. En ook welke media voor de cliënt en/of organisatie in een bepaalde situatie prioriteit hebben. Tevens wordt in gezamenlijk overleg bepaald of reactief gedrag niet moet worden omgebogen in pro-actief gedrag. Of anders gezegd, hoe word ik een serieuze spokesman/woman in de media. Maar er wordt ook nauwgezet bepaald welke persoonlijke kernwaarden er consistent moeten worden gecommuniceerd. Bij de voorbereiding op concrete mediaoptredens gaat het er uiteraard om samen de kernboodschap zo helder mogelijk te formuleren, binnen de juiste context.

Strategisch media-advies

Een mediatraining als voorbereiding op een interview is vanzelfsprekend belangrijk. Maar het uitzetten van een mediabeleid op langere termijn is in principe veel belangrijker. Hoe positioneer je je als persoon en als organisatie in de media. Welke beelden wil je communiceren. Wie is woordvoerder in welke situatie. In welke programma’s willen we graag optreden en in welke niet. Ligt er een crisis communicatieplan klaar.

media-advies

 

Contact

Victor Producties
Media- & presentatietrainingen

Wolwevershaven 6
3311 AV Dordrecht

tel.: 06-26 16 06 52
info@victorproducties.nl

Neem contact op